Monday, December 27, 2010

DVD TEKNIK PENYUNTINGAN FOTO DGN ADOBE LIGHTROOM 3

DVD Teknik Penyuntingan Foto Dengan Adobe Lightroom 3


Sehingga kini masih ramai yang menyangka, untuk menyunting foto, kita memerlukan perisian Adobe Photoshop. Sebenarnya tidak, ada cara yang jauh lebih mudah dan pantas untuk menyunting gambar. Menggunakan Adobe Lightroom kini adalah lebih mudah, murah dan pantas untuk menyunting foto. Sekiranya anda baru bermula dalam fotografi, jgn pelajari photoshop dahulu, lebih baik pelajari Adobe Lightroom untuk menyunting gambar.
Setelah begitu lama mengusahakannya, akhirnya DVD Kursus Praktikal Adobe Lightroom 3 siap jua akhirnya. Didalam video tutorial sepanjang 2 jam ini, saya akan membawa anda untuk mempelajari langkah demi langkah bagaimana cara untuk menyunting foto dengan mudah dan pantas. Teknik yang dikongsikan, adalah teknik paling praktikal untuk menyunting gambar, kaedah yang saya pelajari dari hasil pembelajaran kepada teknik teknik yang diperkenal oleh editing guru dalam siri-siri Scott Kelby, Lynda.com dan ramai lagi. Kemudian teknik ini saya praktikkan dan gunakan dalam proses saya menjalankan kerja saya sebagai jurufoto. Samada anda jurufoto professional mahupun amateur, Lightroom adalah untuk anda.
Sekarang, saya bawakan teknik yang telah saya gunakan, saya persembahkan dalam bentuk Video rakaman skrin, langkah demi langkah dengan penerangan yang lengkap dan terperinci khas untuk anda, dalam bahasa ibunda kita (pasar sedikit lah).  Saya tidak cuba menerangkan semua perkara kepada anda… saya tidak tahu semua perkara dalam lightroom, saya cuma tahu apa yang berguna untuk saya. Sekarang saya kongsikan dengan anda.

Kaedah Pembelian :

1. Buat pembayaran kepada akaun :
MAYBANK – 162366938430
CIMB AKAUN – 12200000598200
Penama : Nurhaiza zain
Sila email haizazain@gmail.com dengan SUBJEK : DVD Teknik Penyuntingan Foto Dengan Adobe Lightroom 3 - PART 1
selepas pembayaran dibuat, bersama bukti pembayaran. Terima kasih.
Sebarang pertanyaan boleh email : adhadi@gmail.com atau telefon 012 3076857
Terima kasih
Isi Kandungan DVD – Video Tutorial MP4. Papar menggunakan komputer anda.
  • Memuatturun lightroom
  • Pemasangan Lightroom
  • Pengenalan
  • Proses Import Foto
  • Proses Pilih Gambar
  • Star Rating, dan Color Rating
  • Paparan Navigator dan Histogram
  • Penyuntingan Asas dan History panel
  • Mencerahkan Gambar yang Gelap
  • Membetulkan White Balance
  • Fill Light
  • Menambah Warna Gelap
  • Contrast, Clarity, Saturation dan Vibrance
  • Black & White
  • Cropping
  • Membetulkan Distortion
  • Menegakkan Foto
  • Menukar Aspek Ratio
  • Vignetting, Dreamy Effect dan Filem Grain
  • Hue, Saturation dan Luminance
  • Penyuntingan warna HDR
  • Membersihkan kotoran pada gambar dan Minor Retouching
  • Memekatkan warna langit
  • Graduated Filter
  • Split Toning
  • Sharpening
  • Noise Reduction
  • Export Gambar dan Watermark
HARGA : RM100.00
Contoh Editing yang diajarkan

No comments:

Post a Comment